Egypten 2011

Egypten 2011

23 februari 2013

Bloggstart?

Tänkte att jag kanske skulle börja blogga igen. Det var ett tag sedan sist ser jag, ett inlägg under 2011 och vi har alltså stigit in på 2013. Åren går fort känns det som, mitt senaste inlägg handlade om min tredje förlossning, Ellen som på en månad fyller två år!Mina studier har fått ta naturliga pauser p.g.a. graviditet och föräldraledighet, och nu kommer det inte bli några fler avbrott. Förhoppningsvis är jag färdig till sommaren, det har tagit sin tid men med tre barn tätt och två år som familjehem så har det sina naturliga orsaker.Vi försöker med putsa på här hemma med lite renoveringar. Vi gjorde ett billigt lyft till huset med nya (begagnade) dörrar från blocket, 900 kronor för 5 dörrar. Dörrarna kan lika gärna vara 30 år gamla men är i väldigt fint skick och robusta som de är så håller de minst lika länge till.Jag tycker de är otroligt vackra och är väldigt nöjd över vår billiga investering, det kan hända att vi målar de vita till sommaren :)Vi har haft oturen att vara sjuka nu i februari, influensan drabbade hela familjen och vi låg däckade i 1 ½ vecka. Av influensan fick vi efterföljande lunginflammation och Gabriel drabbades av öroninflammation. Katten har t.o.m. han fått om det är kattsnuva eller kattinfluensa, så han går och hostar och nyser och är väldigt hes. Men nu har vi piggat på oss sedan en vecka tillbaka och nu handlar det istället om att ta igen sig i skolan. På en och en halv vecka hinner mycket hända och jag vet faktiskt inte vart jag ska börja.Vi har även hunnit vara på IKEA och handla skjutdörrar som vi ska ha till en garderob i hallen. Robins pappa Rolf kommer att inom några veckor flyga upp från Uppsala för att hjälpa oss med renoveringen av hallen. Det kommer bli otroligt bra, och nu när vi bytt ut innerdörrarna också så är det toppen över i. Otroligt skönt, renoveringen av hallen har varit på tal sedan vi flyttade in, mao sedan snart tre år tillbaka.Vi är inte de mest praktiska här hemma, Robin är otroligt duktig men både ekonomin och latheten har satt in. Å andra sidan har vi bytt ut köksluckorna här hemma, en toalettstol är utbytt, sovrummet är påbörjat och nya innerdörrar har vi ordnat. Hallen ska nu bli ordnad och så hoppas jag på att vi ska slutföra sovrummet så småningom. Nytt golv i Gabriels rum hade också behövts.Har insett fördelen med Blocket.se och sitter nu titt som tätt och kikar efter fynd. Ibland är det nya köksstolar, hus, tidigare var det innerdörrar och nu på senaste har jag kikat på badkar. Ett jacuzzi badkar från 2006 som tidigare kostat 30 000 nu för 3.500? Är inte de ett fynd så säg?!Ser både klinker, mosaik och allt möjligt som man kan använda till renovering (nytt) som slumpas bort till jätte låga priser! Så det är bara sitta och hålla utkik framöver :)Även kul att höja standarden på huset för en låg utgift :) har man bara fördel av om man ska sälja senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar