Egypten 2011

Egypten 2011

28 januari 2010

28/1

Oj oj oj.. Nästan så man glömt bort hur man loggar in på bloggen..
Men tiden har bara inte funnits för att sätta sig ned och ha några minuter över.
Smekmånaderna är över sedan två månader tillbaka och under denna tid har Ebba sovit galet dåligt.
Dels har det varit tänder, feber, snorighet, förkylningar osv.
Men så är också Ebba så otroligt mammasjuk så jag kan knappt slita mig ifrån henne.
Ser hon att jag går ut ur rummet vi vistas i så blir det direkt tårar och skrik, säkert mycket därför hon vaknar på kvällar/nätter också.
Gabriels sömn fick en vändning efter 1-års åldern och jag hoppas att det är samma för Ebba.

Ebba ammas fortfarande delvis, och nu när hon vaknar orolig om kvällar och nätter så är det otroligt bekvämt att trösta med bröstet, även om det känns som om hon ska klara sig utan nattmål nu mera.
Det är inte det att hon äter dåligt om dagarna, tvärtom!
Vår BVC sköterska var t.o.m förvånad då hon får i sig en hel stor barnmatsburk vid varje måltid, sedan äter hon alltid något av vår mat också (potatis/kött/grönsaker) osv.
Men vet inte hur jag ska bryta detta dåliga sömnmönster, Gabriel hade också en orolig tid i den här åldern och jag vet att det tillhör utvecklingen och en viss fas som alla barn går igenom, men det känns ofta som om man bara hör att alla andras barn sover som stockar..
Nåja nog om det.

Har gått i hustankar i några veckors tid, har hittat ett riktigt fynd på husmarknaden.
Behövs en del reparationer och lite uppfräschning men jag ser vilken otrolig potential huset har!
Huset har mycket som jag eftertraktar med ett hus och till ett otroligt lockande pris.
Stort hus på ca 150 kvm, två våningar inga snedtak (gillar inte snedtak), stora ljusa fönster i flera väderstreck.
En stor fördel att de är utbytta under 2000 talet till 3-glas fönster och att det finns fjärrvärme!
Alla rum är stora, öppna och fyrkantiga (alltså lättmöblerade) :D
Har gjort en liten beräkning på vad månadskostnaden skulle ligga på.. 4500 inklusive allt!
Alltså 1500 kronor billigare mot vad vi bor nu, helt otroligt.
Det fantastiska är att ett av sovrummen på övre plan är i storlek med ett vardagsrum!
Jag älskar stora sovrum, att kunna ha en liten fåtölj stora garderober och kanske ett skrivbord inne i sovrummet och ändå kännas rymligt!
Självklart ska vi gå på visningen som är den 14 februari, kan knappt vänta!
Det enda som återstår att se är hur källarvåningen ser ut, och så finns det ingen planritning på huset vilket hade varit intressant att se..
Håll tummarna!

2 kommentarer:

  1. Samma hus som jag drömmer om alltså ;-)!! Vill också ha det men inte A och sen har vi sagt att vi väntar... Kram!

    SvaraRadera
  2. Förstod nästan att det var så angående trapphuset, men tänkte faktiskt aldrig på dränering. I vårat fall hade inte just det varit så stort problem då flera jag känner kan dränera och även få materialet utan momsen, men som sagt vi ska ju vänta :-) så du behöver inte oroa dig att vi tar det iaf :-P. Gillade köken i huset då det var gamla med skjutdörr :-)

    SvaraRadera